Genç Mustafa...

           Çıkışından birkaç gün sonra yazarı Yalın Alpay'la röportaj yaptığım "Genç Mustafa" adlı çizgi roman hakkında bir yazı yazmak istiyordum ne zamandır. Hatta birçok taslak karaladım da... Yine de fazlaca kullanılmış cümleleri sarf etmemek adına her seferinde yayınlamaktan vazgeçtim... Daha doğrusu bu yazıyı okuduğunuza göre "erteledim" demem daha doğru olacaktır.

Bildiğiniz gibi Genç Mustafa, Yalın Alpay'ın senaryosunu yazdığı; Barış Keşoğlu'nun çizgisiyle hayat verdiği bir çizgi roman. Ulu Önder'in hayatını yirmi ciltte anlatacak bir dizinin ilk kitabı... Barış Keşoğlu'nun "ilkinden çok daha iyi olacak" dediği ikinci kitap olan Sürgün Kemal'in çizimleri üçte bir oranda tamamlanmıştı.


Ama, Genç Mustafa Kemal'in padişaha karşı muhalif fikirleri nedeniyle Saray'da işkence görmesinin gösterildiği kareler nedeniyle; kitaba "Atatürk'e alenen hakaret"ten dava açıldı. Dizinin devam edip etmeyeceği henüz belli değil.

Bu yazıda henüz mahkemesi süren kitap hakkında "şu doğrudur," deyip düşüncemi size kabul ettirmeye çalışmayacağım. 

    Tek diyeceğim: Bu konuda yalnızca çıkan haberlere bakıp karar vermişseniz; size tavsiyem en yakın zamanda Genç Mustafa'yı okumanız... Böylece hem "bilgi sahibi olmadan fikir sahibi" olmamış olursunuz, hem de kulaktan dolma bilgilere inanmak yerine kendi fikrinizi kendiniz oluşturursunuz.

Genç Mustafa hakkında ne düşünüyorum?
Eğer benim bu konudaki düşüncelerimi merak ediyorsanız; kitabı, sonrasında kitap üzerine yapılmış haberleri/röportajları okumanız, tartışma programlarını izlemeniz gerek...

Çünkü ben mantıklı her bireyin, kitabı okuduktan sonra bu konuda ortak kanıya varacağını düşünmekteyim. "Dünyanın en akıllı insanı benim," demiyorum. Yalnızca "aklın yolu bir" ilkesine inanıyorum.


"Kitabım Atatürk düşmanlarının incili haline getirildi," diyen Yalın Alpay ve Genç Mustafa hakkında basında ve yayında çıkan haberleri, tartışmaları ve röportajları incelemek isterseniz;

- Genç Mustafa internet sitesi
- Kültürel Güncel - Yalın Alpay röportajı
- Yalın Alpay'ın mahkemede sunduğu savunma

Yorumlar

Mustafa Demir dedi ki…
eser sahibinin birde mahkemeye verilmesi olayı vardı sanırım ? detayını öğrenemedim ama çok tuhafıma gitmişti..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk çizgi romanı ne durumda?

Ömer Muz Röportajım:

Kaliteli bir yerli polisiye: "Karanlıkta Koşanlar"