Erdoğan Oğultekin Röportajım:

Şimdilerde GIRGIR'da çizen, daha önce birçok farklı mizah dergisinde ve gazetelerde çizimleri yer almış Karikatürist Erdoğan Oğultekin'le röportaj yaptım. Kendisine beni kırmayıp, sorularımı yanıtladığı için teşekkür ederim.
  




Kültürel Güncel: Yaşantınızdan biraz bahsedebilir misiniz? Neler yapmaktan hoşlanırsınız?
Erdoğan Oğultekin: Profesyonel olarak karikatüristlik, illüstratörlük ve grafikerlik yapıyorum. Dolayısıyla çizgiyle ilgilenmekten, çizmekten çok büyük zevk alıyorum. Günümün büyük bir bölümünü buna ayırıyorum. Bu arada müzik dinlemeyi de ihmal etmiyorum.

K.G: Bugüne kadar hangi dergilerde çalıştınız?
E.O: Bugüne kadar Gırgır, Fırt, Avni, Fırfır, Hıbır, Yorgan, Soytarı, Kirpi mizah dergilerinde; Sabah, Milliyet, Vatan, Güneş, Akşam, Takvim, Fotomaç gibi günlük gazetlerde çizdim. Halen Gırgır'da çizmeye devam ediyorum. Ayrıca bir çocuk dergisine karikatür ve çizgi romanlar çiziyorum.



K.G: Karikatür çizmeye nasıl başladınız? Size bu konuda yakınlarınızdan karşı çıkan oldu mu?
E.O: Çizmeye 4-5 yaşlarında başladım. Ailemden kimse karşı çıkmadı. 18-19 yaşlarında Gırgır Dergisi'ne amatör olarak karikatür göndermeye başladım, daha sonra da kadroya girdim.

K.G: Espri üretirken sıkıntı yaşar mısınız?
E.O: Bazen yaşarım, o zaman günümde olmadığımı düşünüp bırakır başka şeylerle uğraşırım.

K.G: Dergide sizin konumunuz nedir?
E.O: Derginin eskilerinden olduğum için, yayın kurulu gibi bir yerde yer alıyorum...

K.G: Mizahçı olmadan önceki Erdoğan Oğultekin'le şimdiki Erdoğan Oğultekin arasında ne gibi farklar var?
E.O: Neredeyse mizahçı doğduğum için olmadığım zamanları hatırlamıyorum...

K.G: Gerçek hayatta kendinizi komik buluyor musunuz? Ya da şöyle sorayım; yakınlarınız sizi komik bulur mu?
E.O: Galiba buluyorlar...

K.G: Lal Kitap'tan çıkan bazı çocuk kitaplarını da siz çizmişsiniz. Çocuklar için birşeyler yapmak nasıl bir duygu?
E.O: Çok güzel bir duygu, zevk alarak çiziyorum. Bunları izleyen çocukların hayal dünyalarını zenginleştirmelerine yararlı olmak için çizimlerime özen gösteriyorum, onlara küçük ayrıntılar, ipuçları bırakıyorum.

 


K.G: Lal Kitap deyince aklıma geldi. Çizgi roman okur musunuz? Eğer cevabınız 'evet'se ''Türkiye'de çizgi roman'' konusunu kısaca değerlendirebilir misiniz?
E.O: Evet, tabii ki okuyorum. Küçüklüğümden beri okuyarak büyüdüm. Son yıllarda çizgi roman yayınların artması ve kalitelerinin yükselmesi sevindirici.

K.G: Karikatürist olmak isteyen gençlere herhangi bir öneriniz var mı?
E.O: Onlara son yıllarda pompalanan "kolay yoldan, çabucak başarma", "bir yerlere gelebilme" duygusunun zararlarına karşı dikkatli olmalarını, mutlaka çok çalışmaları gerektiğini, bunun uzun ve sabırla gidilecek yol olduğunu unutmamalarını öğütlerim. Sabır, bol bol çizmek, okumak, izlemek, araştırmak ve çok çalışmak bir amatör karikatürcünün mutlaka izlemesi gereken bir yoldur.

K.G: Son olarak söylemek istediğiniz başka birşey?
E.O: Beni izlediğiniz için teşekkürler...

Yorumlar

Adsız dedi ki…
bu arkadaşa kaç çizer yetiştirdiğini veya kaç çizere yardımcı olduğunu sorabilirmisiniz acaba??

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk çizgi romanı ne durumda?

Ömer Muz Röportajım:

Kaliteli bir yerli polisiye: "Karanlıkta Koşanlar"