Sevgili Salak: Okuru ters köşeye yatıran roman


          Daha önce de blogumda yapıtlarından bahsettiğim Yazar Aşkın Güngör, çoğunlukla bilimkurgu ve fantastik dallarında yapıtlara imza atıyor, bildiğiniz gibi. Ama son okuduğum romanında -kendisine göre “romancık”- farklı bir tarz denemiş. Kitabın adı: Sevgili Salak!..

Aşkın Güngör “Sevgili Salak”la kendi tarzının oldukça dışına çıkmış. “Kötü mü olmuş?”derseniz: hayır, aksine oldukça etkileyici olmuş, olur cevabım.

Çünkü Aşkın Güngör, sokak dili ve argoyu başarılı bir şekilde yedirmiş romanına. Tabii roman argo ve küfürden ibaret, diye ithamda bulunmak çok yanlış olacaktır. 

***

Demin belirttiğim nedenden dolayı bazı okurlar ilk cümlelerin ardından kitabı, bir daha ellerine almamak üzere, bir köşeye bırakmış olabilirler. Ama eğer kitabı sonuna kadar okudularsa… İşte o zaman kendini özellikle son sayfalarda belli eden değişimi büyük bir heyecan ve hayranlıkla izlemişlerdir. (Dikkat ettiyseniz “okumuşlardır” yerine “izlemişlerdir” diyorum. Çünkü ben akıcı dili sayesinde olayları zihnimde canlandırırken hiç zorlanmadım.)

Son ve vurucu bölüme girerken, “Nasıl bitecek ki bu şimdi?” diye mırıldandığımı adım gibi hatırlıyorum. Oysa sürpriz finaliyle -benim gibi- okuru ters köşeye yatırmayı başarıyor bu kitap. Ve asıl anlatılmak isteneni de daha sıkı kavrıyor küçük gri hücrelerimiz.(Hercule Poirot’a selamlar J)

***

Aşkın Güngör
Ayrıca Aşkın Güngör’ün her kitabında farklı bir kimlikle ortaya çıkması da hayal gücü konusunda sıkıntı çekmediğinin açık bir kanıtı. Aralara serpiştirdiği özgün cümlelerle dolu böylesine etkileyici bir romanın ancak güçlü bir kalemden çıkabileceğini anlıyorsunuz.

Bolca argo, küfür ve kötü davranış barındırsa da “Sevgili Salak” kitabın kahramanları gibi davranan insanlarla birlikte yaşadığımızı fark ettiriyor bize.

Kötü kahramanlara televizyondan alışık olduğumuz gibi özendirici bir profil çizilmemiş. Bunun yanında “Sevgili babacığım bugün nasıllar acaba?” gibi yapay söylemler de bulamazsınız hiçbir satırda.

***

Aşkın Güngör’e gönderdiğim iletide de belirttim daha önce. Burada bir kez daha yazıyorum: Bu roman, süzgeçten geçirilmemiş bir gerçeklik duygusuyla yer veriyor her şeye. Hatta acı verecek kadar gerçekçi. Açık seçik cümlelerle, bu kez, kötüyü görerek iyiyi buluyoruz.

***

Bu sıra dışı kurgunun daha önce -pek- denendiğini sanmıyorum. “Sevgili Salak” gerek kurgusu, gerek akıcı anlatımı, gerekse konusuyla bugüne kadar okuduğum en güzel kitaplardan biri.


Kapak resmi
Kitabın konusu:
Olayı ağzından –iç sesinden- dinlediğimiz Mahsun, bir konsomatris olan Nilay’a aşıktır. Aynı evde yaşamaktadırlar. Ama Nilay’ın onu sevmediğinden de emindir. Nilay, Mahsun’un gözü önünde, bazı erkeklerle birlikte olmaktadır. Mahsun ise bunu gururuna yediremeyerek, cebinde taşıdığı bir bıçakla Nilay’ın birlikte olduğu adamları öldürmektedir. İşlediği cinayetlerin bir sonu olmayacak gibidir…

Önemli not:
Eğer kitaba ulaşmayı isterseniz, dağıtım sorunları nedeniyle yazarın elinde bolca kitap bulunduğundan aşağıdaki e-posta adresine ad, soyad, açık adres ve son olarak kargo için gerekli bir telefon numarasını yazarak gönderebilirsiniz. Belki de Aşkın Güngör’ün elinde hala bir tane kitap kalmıştır ve sizin okumanızı bekliyordur. Kitap için gerekli meblağ ise yalnızca kitabı teslim alırken ödeyeceğiniz kargo ücreti.

Aşkın Güngör e-posta: askingungor@yahoo.com

Ayrıca; Aşkın Güngör, kişisel blogu Estarabim’e veda etti. Onun yerine, yenilenen tasarımıyla “Askingungor.com” aynı zamanda blog işlevi görüyor. Site bu haliyle öncekine göre çok daha hızlı. Ve çok daha güzel. 

Yorumlar

Bugüne dek kitaplarımla ilgili yazılan en doyurucu, en gurur okşayıcı değerlendirmelerden biriydi bu. Yazı dostu Kültürel Güncel'e (her ne kadar adını zikretmeyerek tevazu gösterse de Mustafa Men'e) sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.

Ve evet, Sevgili Salak okurunu hala bekliyor. Hem de epeyce okurunu :) O nedenle verilen e-posta adresine yazan, kitabı ücretsiz olarak edinebilecek.
Kültürel Güncel dedi ki…
@Mr.Aşkın Güngör
Yazımı beğenmenize çok sevindim. :)
Asıl ben, bir okurunuz olarak, size teşekkür ederim. Sizler yazmasaydınız, üzerine bir şeyler karalanacak malzemeyi nereden bulacaktım. :)

Umarım elinizdeki kitapların her biri en kısa sürede okurunu bulur ve tüm okurlardan kitapla ilgili ileti alırsınız.

Selam ve sevgiler!..
mit dedi ki…
Sevgili Aşkın Güngör gerçekten de çok sağlam bir kaleme ve hayal gücüne sahip. Bunu yazdığı her kitapta, makalede hatta yorumda görmek, o ince zekanın pırıltısını yakalamak mümkün. Diliyorum ki gün gelecekte, çok daha geniş kitlelere hitap edecek kendisi. Bunu sonuna kadar hakkediyor çünkü. Bu güzel yazı için teşekkürler...
Sevgili Mit'e de, sevgili Mustafa Men'e de sonsuz teşekkürler...
Kültürel Güncel dedi ki…
@mit
Kesinlikle. Zaten ben de bu yüzden, arkadaşlarıma Aşkın Güngör'ün kitaplarını öneriyorum. Okuyanların pişman olduklarını görmedim bugüne kadar. :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk çizgi romanı ne durumda?

Ömer Muz Röportajım:

Kaliteli bir yerli polisiye: "Karanlıkta Koşanlar"