Ömer Muz Röportajım:


          İzlenimci ressamlarımızdan Ömer Muz bir süre önce çıkan Korkut Bey çizgi romanının da yaratıcısı… Uzun süredir çizgi roman dünyasından uzak yaşadığını, kendini sadece resme verdiğini belirten Ömer Muz’la hayatı, resim sanatı ve önceden resimlediği çizgi romanlar hakkında bir röportaj yaptım. Değerli sanatçımıza, sorularımı yanıtladığı için çok teşekkür eder, başarılı çalışmalar dilerim.


Kültürel Güncel: Hayatınızdan biraz bahsedebilir misiniz? Resim çizmekten başka nelerden hoşlanırsınız?

Ömer Muz: Benim yaşamımda sanatın dışında birçok geniş bir alanda çok hareketli hobilerim var... Bunların başında motosiklet kullanmak ve doğaya çıkmak gelir... Dağlara gitmek en büyük zevklerimden biridir ayrıca fırsat buldukça ata binerim.


K.G: Ressam olmanızda ve böylesine güzel işler yapmanızda dönüm noktası olarak nitelendirebileceğiniz bir olay ya da durum var mı?

Ö.M:
Aslında bir olaya bağlayamam bu gelişmeyi. Tabii ki her şeyin başında çok çalışmak ve başarılı olacağınıza inanmak gelir. Ben de tüm sanat hayatımda buna inandırdım kendimi ve başarılı olmuşsam da buna inandığım içindir.


"Sergi için hazırlanılan zamanlar, adeta doğum sancılarının geldiği zamanlardır"

K.G: Hem bu kadar güzel resimler çizip, hem de kısa zamanda çok sayıda sergi açmayı nasıl başarıyorsunuz?

Ö.M:
Sergileri kısa zamanda hazırlamıyorum tabii… Yılda en fazla iki sergi açıyorum. Aslında bir sanatçının sergi için hazırlanması sanatının icra etme alanındaki en zor; adeta doğum sancılarının geldiği zamanlardır...


K.G: Bir tabloyu resimlemek için yaklaşık olarak ne kadar zaman harcarsınız?

Ö.M:
Ne yazık ki bir resmin çiziminin öyle belli bir zamana sıkıştırılma gibi sınır yoktur. Her resim kendi içinde çalışılan konunun zorluğuna göre değişen bir süreç taşır.

Korkut Bey
Ömer Muz'un "İstanbul" temalı bir yapıtı
K.G: Korkut Bey’in hem senaryosunu hem de çizimlerini çok beğendim. Aynı yayınevinden, daha önce yazıp- çizdiğiniz başka çizgi romanlarınız da çıkacakmış sanırım. Eğer çıkacaksa başka hangi maceralarınızı okuyacağız. Şimdilerde yeni bir çizgi roman çalışmanız var mı?

Ö.M:
Korkut Bey’i yayınlayan yayıcıyla ne yazık ki bir anlaşmazlığa düştük, sanırım şimdilik yeni maceraları yayınlamayacağız… Belki başka bir yayıncıdan çıkma ihtimali var ama kesin bir tarih yok. Yeni çizgi roman çalışması şu anda yok. Zaten sergi projelerim var bahar aylarına... O yüzden pek fırsatım olmuyor.

Ömer Muz'un fırçasından Ulu Önder

K.G: Çizgi romanın ülkemizdeki geçmişine baktığımızda bazıları tarafından hep basit ve çocuk işi olarak algılandığına şahit oluyoruz. Sizce son yıllarda yapılan çalışmalarla insanlarımızın beynindeki bu dogma az da olsa değişti mi?

Ö.M:
Aslında ben uzun zamandır çizgi roman dünyasından uzak yaşıyorum ve tamamen sanat resmini içindeyim bu konuda fazla bilgim yok ne söylesem yalan olur.


"Çizgi roman yaparken sinema sanatından çok etkilenirdim."
Ken Parker

K.G: En sevdiğiniz yerli ve yabancı çizerler kimlerdir? Onların en çok hangi yönlerini beğeniyorsunuz?

Ö.M: Çizer Milazzo’dur. İtalyan çizeri... Ve onun yarattığı Ken Parker karakterine hayranım. 


K.G: Ken Parker'a hayran olmanızın nedeni nedir?

Ö.M:  Bana göre Ken Parker, çizgi roman karakterleri içindeki en entelektüel ve yaşan bir karakterdir. 



Ömer Muz imzalı "Zagor İstanbul'da"
K.G: Genç ressamlara, çizgi roman çizerlerine ve çizgi roman senaristlerine neler tavsiye edersiniz?

Ö.M: Doğruyu söylemek gerekirse, ben çizgi roman yaparken sinema sanatından çok etkilenirdim. Genç çizerlerin de anlatım dilinde bence yazıdan çok görsel anlatımı ve sinemasal kareler seçerek sahnelemeyi denemeleri ve geliştirmelerini tavsiye ederim.


K.G: Söylemek isteyeceğiniz başka bir şey?

Ö.M: Teşekkür ederim. Hayır yok… 



Ömer Muz hakkında daha fazla;

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Türk çizgi romanı ne durumda?

Kaliteli bir yerli polisiye: "Karanlıkta Koşanlar"