7 Ağustos 2011 Pazar

"Efsun"u mutlaka okuyun!


"Bu, iyilerle kötülerin savaşı. Aslında insan bu savaşı kazanması için gerekli olan ilahi bilgiye doğuştan sahip. Ama insan unutur. İnsan kelimesi üns ve nisyan kelimelerinden türemiştir. Yani unutan ve hatırlayan. Her insan unutmuş olarak doğar, ölene dek unuttuklarını hatırlamaya çalışır. 
Bu kitap, size unuttuklarınızı hatırlatacak!"
Şebnem Pişkin - Efsun


     Bir, Tuğra, İsrafil'in Aynası ve Kırklar Diyarı'ndan sonra, bu yaz, iki yeni yapıtıyla okurlarıyla buluşan Yazar Şebnem Pişkin'in birkaç ay önce çıkmış "Efsun"u yazın okuduğum en güzel kitaplardan biriydi. 

     Efsun'un satışa sunulduğu haberini aldıktan itibaren yaklaşık iki hafta kapısının önünü aşındırdığım "adı lazım değil" kitabevinden; nihayet mutlu mesut ayrılmıştım. Ama o sıralar okuduğum başka bir kitap vardı, yine aynı yazara ait "Sevgili Abdülhamit Han"! 

Uzun zaman peşinden koştuğum Efsun'un iç ve dış tasarımını keyifle izledikten sonra, yeni alınan bir kitaba başlamak için en büyük engel(?) olan "yarım kalmış kitabı" en kısa zamanda bitirmeye dair söz verdim kendime. 

Sözümü tuttum, kendimi tutamadım: Çünkü başladığımın ertesi günü Efsun da bitivermiş, baki kalan hoş bir seda olmuştu. 

Kitabın konusu:
Adını bilmediğimiz, "Çırak" lakaplı genç bir adam, babasının vefatı üzerine bunalıma girer, içine kapanır. Rüyalarında konuştuğu ve ona başka alemlerin sırlarından bahseden "Efsun Bey"le yaptığı sohbetler sonrası bir efsun hazırlayıp; "ruhların ana vatanı" olarak kabul edilen Berzah Alemi'ne "ölmeden önce" gitmeye karar verir. Eğer yaptığı efsun başarılı olursa, alemler arası, istediği gibi, seyahat edebilecektir. 

***
Yazarın ilk okuduğum kitapları olan "İsrafil'in Aynası" ile "Kırklar Diyarı" hayli sürükleyiciydi. Yine bu yaz çıkan "Sevgili Abdülhamit Han" da tarihi olaylar eşliğinde karışık aşk hikayeleri okumayı sevenler için ideal. Ama Efsun hakikaten bir harika. Ve "Şebnem Pişkin'in en sevdiğim kitapları" listemde Kırklar Diyarı'la birlikte zirveyi paylaşıyor.

Özetle; "Ben okudum, çok beğendim. Size de öneririm." .

Şebnem Pişkin
 Şebnem Pişkin hakkında daha fazla:

Hiç yorum yok: