16 Nisan 2011 Cumartesi

Spartaküs, film ve diziden sonra şimdi de çizgi roman


Tarihin en büyük köle ayaklanmasını başlatan Spartaküs şimdi de çizgi romanda. NTV Yayınları’ndan çıkan kitap kuşe kağıt baskısıyla raflardaki yerini aldı. Ben de çıktığı gibi alıp, okuyup, bir de hakkında bir şeyler karalayayım dedim.

Dizisini seven biri olarak Spartaküs’ün çizgi romanının çıkacağını duyduğumda son derece sevinmiştim. Kitapçıya geldiği gibi de edindim bir tane. Ama okuduktan sonra bazı bölümler dışında pek de haz alamadığımı fark ettim. Nedenine gelince… Bir çizgi romanda, konusu ne olursa olsun, bu kadar kan olmamalıydı.


Şu satırları yazarken “Haksızlık mı ediyorum acaba?” deyip bir daha hızlıca göz attım. Sonuç değişmedi. Bazı yerlerde kan o kadar fazla gösterilmiş ki çizimlerin görüntüsü bozulmuş. Tıpkı çizgi romanın üzerine kırmızı renkte bir boya dökülmüş gibi. Özellikle 22 ve 23 sayfalarda rastlıyoruz buna. Sanırım çizer elini korkak alıştırmamış kan izleri için mürekkep harcarken.

İçinde “Öyle diyorsun ama, Roma, gladyatör, dövüş, arena, dizide de aynı”  sözcüklerinin geçtiği cümleler kurduğunuzu farz ederek cevap veriyorum;
İyi tamam, haklısınız, dizide de vardı kan. Ama orada en azından aktıktan sonra yere damlıyorlardı. Buradaysa sayfaların ortasına çöreklenmiş, gitmiyorlar. Kısacası göz zevki falan kalmıyor.
*

Yine de diziyle ilgili,Crixus’un şampiyon oluşu, Doctore’nin Theokoles’in elinden nasıl kurtulduğu gibi, bazı detaylar kitapta mevcut olduğundan okuduğuma pişman değilim. O yüzden dizisini sevenlerin bu kitabı okuduklarında pişman olmayacaklarını düşünüyorum.

Buraya kadarki benim şahsi görüşümdü. Şimdiyse dört bölümden oluşan kitaptan ana hatlarıyla bahsedeceğim.


Kitap 100 sayfa, kuşe kağıt. NTV Yayınları’nın diğer kitaplarında olduğu gibi baskı kalitesi oldukça iyi. Orijinal formatındaki dört comicsin ciltlenmesiyle oluşmuş.

Bölümler:
Kartaca Canavarı

Bölüm 1: Kan ve Kum:
Arkadios adlı gladyatörün Capua’ya getirilişi ve ölümünün hiç de hazır olmadığı bir anda Spartaküs’ün elinden olmasının anlatıldığı bu bölüm “Kan ve Kum” dizisinin ilk bölümünün bittiği yerde bitiyor.

Bölüm 2: Çakalın İkizleri:
Çakal adı verilen ne olduğu belirsiz bir canavarın saldırısına uğrayıp, hamile kalan bir kadın iki bebek doğurur. Ama doğum sırasında zavallı kadın hayatını kaybetmiştir ve bebekler tıpkı babaları gibi vahşi birer yaratıktırlar. Yaşadıkları vahşi günlerin ardından yolları Solonius’la kesişip Capua’da Solunious hanesinin yenilmez gladyatörleri olurlar. Crixus’la karşılaşana dek!


Bölüm 3: Kartaca Canavarı:
Batiatus hanesinin en iyilerinden Barca’nın çocukluğunda babası gibi savaşçı olma niyeti yoktur. Ama yaşadığı üzücü bir olay onu arenada kimsenin karşılaşmak istemeyeceği Kartaca Canavarı haline getirecektir. Hem de bu ismi sonuna kadar hak ederek alacaktır.

Bölüm 4: Ölümün Gölgesi:
Ölümün Gölgesi lakaplı iri cüsseli Theokoles’in yaşam öyküsü ve dizide de sık sık bahsedilen Doctore’nin (Oenomaus) Ölümün Gölgesi’yle karşılaşıp hayatta kalmayı nasıl başardığı anlatılıyor.

Not: Kapak resminde, bileklerinden bağlı olduğu zincirleri kırarken görüyoruz Spartaküs’ü. İlk baktığımda dikkat etmesem de burada efendisine baş kaldırarak, antik çağın en büyük köle başkaldırısına önderlik etmesine vurgu yapılmak istendiğini anlıyoruz.

Hiç yorum yok: