27 Ağustos 2010 Cuma

Peki Ya Allah Varsa ?..

Hz. Ali abdest alıp, namaz kılmak için camiye gitmiş. Tam o sırada müşrik bir kişi Hz. Ali'ye gülerek, ''Ya Allah yoksa Ali? Bütün bu uğraşların boşuna değil mi?''

Hz. Ali başlamış konuşmaya; ''Allah yok diyelim; yiyelim, içelim, zina yapalım. Öldüğümüzde bir daha varolamamanın acısını içimizde hissedelim. Böylesi daha mı iyi?''

Müşrik cevap vermek istese de Hz. Ali duymuyormuş gibi yapıp, devam etmiş; ''Eğer Allah yok ve yaşam ölmekle bitiyorsa; hiçbir kaybım olmaz! Yaptığım ibadetlerin hepsi hem ruhum hem de bedenim için gerekli egzersizler gibi.''

Camiye girerken de eklemiş; ''Peki ya Allah varsa!''

1 yorum:

Darkwood Sâkini dedi ki...

Hz. Ali, müşriğe çok güzel bir cevap vermiş.

Benzer bir soruyu fakülte zamanlarımda ateist (ki bir zamanlar ben de öyleydim) arkadaşlar şaka yollu bana sorduklarında "Oğlum Allah yoksa ben bir şey kaybetmem ama varsa siz .oku yediniz" diye cevaplardım...